Beschrijving
Algemeen
Het betreft een representatief geheel kantoorgebouw, gelegen aan de Johan van Oldenbarneveltlaan 5 in het Statenkwartier. Het object omvat circa 1.744 m² V.V.O., verdeeld over vijf bouwlagen, een souterrain en een verdiepte parkeergarage op eigen achtergelegen terrein.
Het object is gerealiseerd in 1987 en is door de jaren heen goed onderhouden. Het object is voorzien van een turnkey inrichtingspakket, inclusief moderne kantoorindeling, bestaande vloerafwerking en een uitgebreide bedrijfskeuken op de derde verdieping.
Adres
Johan van Oldenbarneveltlaan 5, 2582 NE te Den Haag.
Locatie
Het object is gelegen in de internationale zone van Den Haag, een hoogwaardige kantooromgeving waar vele internationale organisaties en ambassades gevestigd zijn. In de directe omgeving zijn onder andere prominente internationale organisaties gevestigd zoals Europol, Eurojust en het Joegoslavië Tribunaal. Tevens zijn er diverse andere bedrijven in de buurt gevestigd, zoals het World Forum The Hague (congresgebouw), diverse hotels, de ambassade van Israël en de Eisenhower Kliniek.
Op korte afstand is de gezellig Frederik Hendriklaan gelegen, met diverse winkels en horecagelegenheden.
De ligging biedt uitstekende aansluiting op diverse uitvalswegen en een zeer goede bereikbaarheid met het openbaarvervoer.
Bereikbaarheid
Eigen vervoer
Het object is uitstekend bereikbaar via de belangrijkste Haagse hoofdwegen. Via de Hubertustunnel en de Raamweg is er een directe en snelle aansluiting op de A12 (Den Haag – Utrecht – Arnhem), de A44 (Den Haag – Leiden – Amsterdam) en de A4 (Amsterdam - Den Haag – Rotterdam).
Openbaar vervoer
De locatie is per openbaar vervoer goed te bereiken door meerdere tram- en busverbindingen van HTM: tram 1 – Scheveningen Noord – Delft (halte World Forum Noord), tram 16 – Den Haag centrum – Wateringen (halte Johan de Wittlaan) en bus 24 – Kijkduin – Mariahoeve (halte World Forum Oost).
Vloeroppervlakte
Het gebouw bestaat uit een totaal verhuurbaar vloeroppervlak van 1,744 m² v.v.o. kantoorruimte, als volgt onderverdeeld:
Souterrain: circa 335 m²
Begane grond: circa 361 m²
1e verdieping: circa 360 m²
2e verdieping: circa 360 m²
3e verdieping: circa 238 m²
4e verdieping: circa 90 m²
Totaal: circa 1.774 m²
Tevens heeft het gebouw de beschikking over een op eigen terrein gelegen parkeergarage van circa 341 m².
Het object wordt in beginsel single-tenant (voor 1 huurder) aangeboden. Deelverhuur per verdieping is in overleg eventueel mogelijk.
Parkeren
Het object beschikt over 22 parkeerplaatsen in een tweelaagse verdiepte parkeergarage van totaal circa 341 m² aan de achterzijde van het gebouw, met toegang via een hellingbaan aan de linkerkant van het gebouw. 10 plaatsen zijn overdekt en liggen op niveau -1 en 10 plaatsen op het parkeerdek op maaiveldniveau. De toegang is afgesloten middels een slagboominstallatie.
In de directe omgeving zijn er tevens diverse parkeerplaatsen aan de openbare weg aanwezig.
Huurprijs per m²
€ 180,-- per m², te vermeerderen met BTW.
Huurprijs parkeerplaatsen
€ 1.800,-- per parkeerplaats per jaar, te vermeerderen met BTW.
Oplevering
Het gebouw is per direct te betrekken.
Wijze van oplevering
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat (“as is, where is”), inclusief:
• Compleet turnkey inrichtingspakket, o.a. voorzien van:
- luxe glazen scheidingswanden;
- systeemplafonds;
- verlichtingsarmaturen met bewegingsmelders;
- pantry op iedere verdieping;
- bestaande vloerbedekking;
- Gesausde wanden.
• Entree met dubbele elektrische schuifdeuren;
• Bedrijfskantine inclusief keukeninstallatie en spoelkeuken op de derde verdieping;
• Sportruimte voorzien van douches op de 4e verdieping;
• Luxe toiletgroepen op iedere verdieping en Invalidentoilet op de begane grond;
• Invalidentoilet met douche in het souterrain;
• Gemeenschappelijk dakterras;
• Personenlift;
• Koelcel in souterrain
• Aluminium kozijnen voorzien van dubbel glas;
• Cv-installatie met radiatoren;
• Koeling d.m.v. fancoil units;
• Brandslanghaspels;
• Alarminstallatie
• Uitgebreide brandmeldinstallatie en ontruimingsalarminstallatie
• Noodtrappenhuis;
• Parkeergarage voorzien van slagboominstallatie en toegangssysteem;
• Buitenverlichting;
• Vlaggenmasten.
Energielabel
Het kantoorgebouw heeft momenteel het energielabel C.
Servicekosten
De servicekosten bedragen € 45,-- per m² per jaar te vermeerderen met BTW, als voorschot met nacalculatie, ten behoeve van de kosten voor onder meer de volgende door verhuurder te verzorgen leveringen en diensten:
a. elektraverbruik inclusief vastrecht (van het gehuurde, algemene ruimten en installaties)
b. gasverbruik inclusief vastrecht
c. waterverbruik inclusief vastrecht
d. onderhoud en keuring installaties
e. buitenterrein en parkeergarage inclusief groenvoorziening
f. glasbewassing buitenzijde
g. glasverzekering ten behoeve van glas in buitengevel
h. eventuele gemeentelijke heffingen ten behoeve van gebruiker (niet OZB voor gebruiker)
i. schoonmaak algemene ruimten
j vuilcontainer
k. overig klein onderhoud algemene ruimten
l. beheervergoeding 5%
Huurtermijn
Vijf jaren + vijf optiejaren.
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien niet geopteerd kan worden voor BTW belaste verhuur, zal de huurprijs met een nader te bepalen bedrag worden verhoogd.
Indexering
Jaarlijks, voor het eerst één (01) jaar na ingangsdatum huurovereenkomst op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Betalingen
De betaling van de huurprijs, inclusief service- en energiekosten, de BTW en eventueel de BTW vervangende opslag, geschiedt per kwartaal vooruit.
Zekerheidsstelling
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van minimaal 3 (drie) maanden (huur, servicekosten en BTW), afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal worden opgesteld conform de door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) vastgestelde ROZ model Huurovereenkomst KANTOORRUIMTE en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, met aanvullende bepalingen van verhuurder.
MVO-beleid
Bij de verhuur van dit kantoorgebouw hanteert verhuurder een MVO-beleid waarin duurzaamheid, transparantie en sociale verantwoordelijkheid centraal staan.
Courtage
Mocht door bemiddeling van SITE Real Estate B.V. een transactie tot stand komen, zult u ons hiervoor geen kosten of courtage verschuldigd zijn.